donderdag 3 november 2011

Slowcooker

Oké, de mensen die mij kennen weten allang dat ik echt gek ben op mijn slowcooker. In Amerika al heel lang een groot succes, maar in Nederland zijn nog niet zoveel mensen er mee bekend.
En dat is eigenlijk heel raar!

Het is een geweldige uitvinding, je gooit van alles er in, stopt de stekker in het stopcontact en na een aantal uren wachten... staat er een heerlijke maaltijd op tafel.
Eerst over de pan zelf:


Zelf heb ik 1 van dit merk, alleen een ovale. Je hebt 4 standen:
Uit
Low (lage temp)
High (hoge temp)
Warm  (warm houden)
De pan heeft een aluminium huls, een keramieken inwendige pan en een deksel. Is het eten klaar? De pan kan zo op tafel en erna in de afwasmachine.

Het koken met een pan zoals deze lijkt erg op het koken van vroeger met een peteroleumstel. Het draadjesvlees, de stoofpotten en dergelijke uit de pan zijn overheerlijk.

Wat heb ik ervandaag in gedaan? Ik had erg veel zin in taco met kip. Dus; zakje tacokruiden in de pan, water erbij en de kipfilet in zijn geheel erbij. Deksel erop, pan op Low en klaar (alleen nog 4 uur wachten).
Als ik straks bijna ga eten, is de kip zo gaar dat ik deze snel uit elkaar kan trekken, leg de stukjes kip nog even in de suas, wat ui en paprika erbij wat ik over had van een maaltijd van gisteren. Tacoschelpen vullen en smullen maar.

slow cooker chicken tacos

Wat zijn de voordelen van een slowcooker?
Je kookt:
> mager
> goedkoop (goedkoper vlees wordt erg mals in deze pan)
> makkelijk

Meer lezen:
Recepten voor inspiratie
Ed's recepten site

Geen opmerkingen:

Een reactie posten